1. Dönem | ||
Ders Kodu | Ders Adı | Ders İçeriği |
ENG 111 | Akademik İngilizce I | Bu ders, öğrencilere resmi ve gayri resmi dil arasındaki farklara odaklanarak iş İngilizcesi ve akademik İngilizce gibi belirli amaçlar için İngilizce'yi ve bunun belirli kelime dağarcığını ve yapılarını tanıtmayı amaçlamaktadır. Öğrencilere alanları ile ilgili terimler, resmi yazı stilleri ve temel sunum becerileri kazandırılacaktır. Öğrenciler sunum yapmayı öğrenirken işle ilgili metinleri okuyacak, dersleri dinleyecek ve akademik bir dil kullanarak yazacaklar. Hem akademik hem de işle ilgili bir dizi farklı konuya maruz kalacaklar. |
GRS 121 | Girişimciliğin Temelleri | Bu dersin amacı; öğrencilere girişimcilik ile ilgili temel bilgileri aktarmak ve bu ilkeler çerçevesinde geliştirecekleri proje fikirlerini hayata geçirecek proje grupları oluşturmaktır. Dünyadaki mevcut girişimcilik literatürü öğrencilere aktarılacak ve bu onların küresel ekonomik sistemdeki girişimciliğin yerini ve önemini anlamalarını sağlayacaktır. Öğrencilere İş Modeli Geliştirme uygulamaları öğretilerek proje fikirlerini netleştirmeleri ve bu proje fikrinin girişimcilik için bir değer önermesi olup olmadığını test etmeleri sağlanacaktır. |
ISG 101 | İş Sağlığı ve Güvenliği | İş sağlığı ve güvenliği ile iş sağlığı ve güvenliği kültürü, ulusal iş sağlığı ve güvenliği sistemi, iş sağlığı ve güvenliği yaklaşımı ve mevzuatı, işveren tarafından yapılacak iş sağlığı ve güvenliği hizmetleri, iş kazası ve meslek hastalığı kavramı ve maliyetleri, iş sağlığı ve güvenliğinde risk faktörleri, bireysel ve organizasyonel faktörler, iş sağlığı ve güvenliğinde tutulması gereken kayıtlar gibi konulara genel bir bakış sunacaktır. Bu derste öğrenciler, çeşitli iş türlerinin iş sağlığı ve güvenliği konularını keşfedeceklerdir. |
UHG 151 | Üniversite Hayatına Giriş | Öğrencilerimizin üniversite hayatına uyum sağlamaları için akademik çalışmaların yanı sıra sunulacak çeşitli etkinliklerden oluşan, üniversitenin yeni ortamına keyifli bir şekilde uyum sağlamayı amaçlayan bir derstir. Bu etkinlikler, öğrencilerin hedeflerine ulaşmalarına yardımcı olabilecek ve kişisel gelişimlerine katkıda bulunabilecek programlarla öğrencileri aktif bir birey olarak destekleyecektir. Sosyo-kültürel etkinliklerin ağırlıkta olduğu ders, haftada bir ara vererek entelektüel merak, kültürel duyarlılık ve sorumluluk alma konularında farkındalık yaratmayı, öğrencilerin vizyonunu geliştirmeyi ve faydalı birer birey olarak yetiştirmeyi amaçlamaktadır. topluma ve dünyaya. Bu etkinliklere ek olarak ders, öğrencilerin bir lisansüstü öğrencisi olmanın bazı temel bilgi ve yeterliliklerine aşina olmalarını amaçlamaktadır. |
YBS 131 | Yönetim Bilişim Sistemleri | Bu dersin amacı yönetim bilişim sistemlerine yönelik temel kavramların iş dünyasındaki önemini anlamak, iş dünyasının yönetim bilişim sistemlerini ve altyapılarını nasıl kullandığını kavramak ve işletmelerde yönetim bilgi sistemlerinin kullanım alanlarını tanımaktır. |
YBS 111 | Programlamanın Temelleri I | Bu ders, Java kullanarak programlamaya giriş niteliğindedir. Önceden programlama deneyimi olmadığını varsayar, ancak öğrencinin en az dört yıllık lise matematiği almış olması gerekir. Kurs kapsamı, bilgisayarların donanım ve yazılım bileşenlerini ve ortak IDE'lerde Java programlarının tasarımını ve uygulanmasını içerir. Kapsanan dil öğeleri, veri türlerini, değişkenleri, dizileri, koşullu ifadeleri, döngüleri ve giriş/çıkış yapılarını içerir. Kurs, program oluşturmak için daha yeni Java araçları ve kitaplıkları hakkında materyal sunacaktır. |
YBS 141 | Matematik I | Bu ders, ekonomik analizde kullanılması gereken Analizin temellerini kapsar. Ders, fonksiyonlar ve modeller, limitler ve türevler, türev kuralları, integral uygulamaları ve teknikleri ve son olarak ileri entegrasyon uygulamalarını içerir. Dersin temel amacı, öğrencilerin bunları ekonomik analizde kullanmalarını sağlamak için Analizin çeşitli yöntem ve tekniklerini tanıtmaktır. Ders, öğrencilerin nicel araştırma becerilerini ve araştırmalarını geliştirmek için matematiği ekonomik analize entegre etme becerilerini geliştirmek için tasarlanmıştır. |
YBS 103 | Yönetim ve Organizasyon | Dersin amacı; yönetimin temel kavramlarının ve yönetim fonksiyonlarının incelenerek, yönetim ve örgüt kuramlarının tarihsel gelişiminin özetlenmesi ve yönetimin güncel konu ve uygulamalarından bazıları hakkında farkındalık sağlamaktır. |
YBS 105 | Temel Bilgisayar Bilimleri | Bu ders, bilgisayar bilimi alanına giriş niteliğinde olup, öğrencilerin bilgisayar teknolojilerini temel düzeyde kavramalarını amaçlamaktadır. Ders kapsamında, bilgisayarın tarihsel gelişimi, ana donanım bileşenleri, bilgisayar kullanımı ve çalışma prensipleri ele alınacaktır. Ayrıca, ofis programlarının ileri düzeyde kullanımı ve temel düzeyde programlama becerileri kazandırılacaktır. Bu bilgiler, öğrencilerin bilgisayar bilimleri alanındaki temel kavramları ve uygulamaları anlayarak, bu bilgileri daha ileri düzeydeki çalışmalara temel oluşturacak şekilde kullanabilmelerini sağlayacaktır. |
2. Dönem | ||
Ders Kodu | Ders Adı | Ders İçeriği |
ENG 112 | Akademik İngilizce II | Bu ders, öncelikli olarak akademik yazmaya odaklanarak öğrencilerin akademik İngilizce bilgi ve becerilerini geliştirmeyi amaçlar. Öğrenciler sunum yapmayı öğrenirken akademik metinleri okuyacak, dersleri dinleyecek ve akademik makaleler yazacaklar. Eğitim, teknoloji ve iletişim gibi akademi ile ilgili bir dizi farklı konuya maruz kalacaklar. Ayrıca alanlarıyla ilgili iş makaleleri gibi özgün metinleri okuma ve inceleme fırsatı bulacaklar. |
GRS 122 | Girişimcilik Projesi | Dersin amacı; öğrencilere girişimcilik ile ilgili temel bilgileri aktarmak ve bu ilkeler çerçevesinde geliştirecekleri proje fikirlerini hayata geçirecek proje grupları oluşturmaktır. Dünyadaki mevcut girişimcilik literatürü öğrencilere aktarılacak ve bu onların küresel ekonomik sistemdeki girişimciliğin yerini ve önemini anlamalarını sağlayacaktır. Öğrencilere İş Modeli Geliştirme uygulamaları öğretilerek proje fikirlerini netleştirmeleri ve bu proje fikrinin girişimcilik için bir değer önermesi olup olmadığını test etmeleri sağlanacaktır. |
IYE 124 | İş Yeri Eğitimi | İş yeri eğitimi dersinde gerçekleştirilen faaliyetler, adaylara deneyimli çalışanlar olmalarını sağlayacak çeşitli beceriler kazandıracaktır. Öğrencilerin geleceğin mesleğini anlama ve mesleği oluşturan yetkinlikleri kazanma yolundaki ilerlemeleri, kendileriyle yakın işbirliği içinde olan üniversite öğretim üyeleri ve işlerinde deneyim kazanmış uygulama eğitmenleri ve hamiler tarafından değerlendirilecektir. |
UHG 152 | Geleceğin İnşası | Üniversite Hayatına Giriş dersinin devamı niteliğinde olan bu ders, öğrencinin kariyer planlama, mülakat süreçleri, imaj ve iletişim gibi konularda yetkinliğini ve yüksek nitelikli kişilere yükseltmeyi amaçlamaktadır. Ayrıca ders çeşitli seminerler aracılığıyla öğrencilere bilim, teknoloji, endüstri, Ar-Ge alanındaki gelişmeler, rasyonel ve eleştirel düşünme, muhakeme yeteneği, rasyonel çözümler üretme ve gelecekteki iş fırsatlarını değerlendirme konularında bilgi vermeyi amaçlamaktadır. Bu ders, öğrencilere uygulamalı araştırma yapma, var olan bilgi ve fikirleri yenileme, meslek dallarının ihtiyaç duyduğu unsurları zenginleştirme ve eğitme olanağı vererek ülkemizdeki temel bilimlerin gelişimine katkı sağlamaktadır. Dersin esası öğrencilerin 21. yüzyılın ihtiyaçlarının farkına vararak yeni iş ortamına bu doğrultuda hazırlanmalarını sağlamaktır. |
EKON 100 | Ekonomiye Giriş | Ders, temel mikroekonomik ve makroekonomik kavramların konularına odaklanmaktadır. Bu dersin amacı, öğrencileri iktisat teorisi ve politikasını kavramalarını sağlayacak gerekli becerilerle ve temel analitik araçlarla donatmaktır. Kurs, girdiler ve çıktılar için pazarın yanı sıra tüketicilerin ve firmaların davranışlarını anlamaya odaklanır. Ayrıca, maliye ve para politikaları ile birlikte, özellikle milli gelir muhasebesi, ürün, emek, para ve döviz piyasalarındaki denge ve dengesizlikler gibi konuların makro resmini ortaya koymaktadır. |
YBS 112 | Programlamanın Temelleri II | Bu ders öğrencilere, Temel algoritma ve programlama bilgi ve becerisini kazandırmayı amaçlamaktadır. |
YBS 142 | Matematik II | Bu ders, ekonomik analizde kullanılması gereken ileri düzey analizi kapsar. Ders, diferansiyel denklemler, parametrik denklemler ve kutupsal koordinatlar, sonsuz diziler ve seriler, vektörler, vektör fonksiyonları, kısmi türevler, çoklu integraller ve son olarak ikinci dereceden diferansiyel denklemleri içerir. Dersin temel amacı, öğrencilere ekonomik analizde kullanmalarını sağlamak için Analizin çeşitli ileri yöntem ve tekniklerini tanıtmaktır. Ders, öğrencilerin nicel araştırma becerilerini ve araştırmalarını geliştirmek için matematiği ekonomik analize entegre etme becerilerini geliştirmek için tasarlanmıştır. |
YBS 213 | Çağdaş Yönetim Yaklaşımları | Yönetimin kavramsal çerçevesini ve örgüt içerisindeki fonksiyonlarını öğretmek. Günümüzün değişen koşulları çerçevesinde yönetim düşüncesinin geçirdiği evreleri ve günümüzde kullanılan yöntemleri tartışarak öğrencilerde iyi bir yönetici altyapısı oluşturmak. |
YBS 114 | Psikolojiye Giriş | Bu dersin amacı, psikolojinin temel kavramlarının önemini ve iş hayatına etkilerini anlamaktır. Bu dersi aldıktan sonra öğrenciler, psikolojideki temel kavramlara, teorik bakış açılarına, ampirik bulgulara ve tarihsel eğilimlere aşina olacaktır. |
3. Dönem | ||
Ders Kodu | Ders Adı | Ders İçeriği |
ATA 101 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I | Dersin
temeli olan Türk inkılabı, Atatürkçülük düşüncesi ve Atatürk ilkelerinin eski
Türk ve dünya tarihi çerçevesinde karşılaştırılarak öğrenilmesini sağlamak.
Bunun için klasik ders anlatımının dışına çıkarak; XX. yüzyıl Türk modernleşmesinin (siyasi, askeri, sanat ve teknik), XX. yüzyıldan önceki izdüşümleri, temelleri veya kırılmalarının, teknolojik olanaklarla olabildiğince görselleştirilerek öğrenciye aktarılması hedeflenmektedir. Temel amaç, öğrencinin teorik veya ansiklopedik bilgiyi öğrenmesi değil, tarih ile kendi uzmanlık alanı arasında bir bağ kurabilmesidir. Ayrıca yaşadığı çağın ve dünyanın sorunlarını daha geniş bir perspektiften görebilmesinin sağlanmasıdır. |
TUR 101 | Türk Dili I | Bu dersin amacı öğrencilerin Türkçeyi doğru bir şekilde kullanması, yazılı ve sözlü ifadeleri anlaması ve Türk dilinin temel özellikleri hakkında bilgi sahibi olmasını sağlamaktır. Bu derste öğrenciler Türk dili ile birlikte diğer dünya dillerini karşılaştırır ve dil yapısı ve ailesi içerisinde Türk dilinin yerini öğrenir. Aynı zamanda bu derste öğrenciler alanları ile ilgili Türkçe terimler hakkında bilgi edinir. |
IYU 225 | İş Yeri Uygulaması I | İş yeri deneyimi kursunda gerçekleştirilen faaliyetler, adaylara deneyimli bir çalışan olmalarını sağlayacak çeşitli beceriler kazandıracaktır. Öğrencilerin geleceğin mesleğini anlama ve mesleği oluşturan yetkinlikleri kazanma yolundaki ilerlemeleri, kendileriyle yakın işbirliği içinde olan üniversite öğretim üyeleri ve işlerinde deneyim kazanmış uygulama eğitmenleri ve mentörler tarafından değerlendirilecektir. |
GRS 221 | Girişimcilik ve Sosyal Etki I | Dersin amacı; öğrencileri dönem boyunca çeşitli etkinliklere katılmaya teşvik etmek, girişimcilik konusunda farkındalık yaratmak ve öğrencilerin girişimcilik yeteneklerine katkıda bulunmaktır. Ayrıca ders kapsamında öğrencilerin kendi konu alanlarındaki girişimci iş fikri geliştirme ve uygulama eksikliklerini analiz edebilmeleri amaçlanmaktadır. Dersin diğer bir amacı da öğrencilerin dönem sonunda girişimcilik proje önerilerine ve yeni iş fikirlerine katkı sağlamaktır. |
YBS 243 | Genel Muhasebe | Dersin temel amacı, profesyonel öğrencilerin temel muhasebe ilkelerini, ticari işlemlerin temel kurumsal mali tabloları (F/S'ler) nasıl etkilediğini ve bu F/S'leri ve yıllıkları nasıl hazırlayacaklarını, okuyacaklarını ve analiz edeceklerini anlamalarına ve öğrenmelerine yardımcı olmaktır. bilinçli mali kararlar vermede bir yardım olarak raporlar. Kurs ayrıca belirli ticari işlemlerin raporlanmasında kullanılan alternatif muhasebe yöntemlerini ve bunun rapor edilen kazançların kalitesini ve bunun etik sonuçlarını nasıl engelleyebileceğini vurgular. Ders boyunca, öğrenciler gelecekteki derslerde ve iş dünyasında karşılaşacakları temel işletme terminolojisine maruz kalacaklardır. |
YBS 231 | Veri Yapıları ve Algoritmalar | Bu dersin amacı, temel veri yapıları ve algoritmaları ile bu soyutlamaların farklı uygulamaları arasındaki ödünleşimlerin anlaşılmasını sağlamaktır. Teorik analiz ve uygulama. Öğrencilerin bu derste öğrenmesi gereken kavramlar; listeler, yığınlar, kuyruklar, yığınlar, sözlükler, haritalar, hashing, ağaçlar ve dengeli ağaçlar, kümeler ve grafiklerdir. Ayrıca arama ve sıralama algoritmalarının genel olarak anlaşılması da derse dahildir. |
YBS 241 | İstatistik I | Bu
ders, R, E Views ve Microsoft Office Excel programlarını kullanarak
İstatistik Biliminin temel kurallarını ekonomi ile ilgili istatistiksel
ampirik örneklerle birleştirerek öğretmeyi amaçlamaktadır. Veri analizleri,
olasılık ve olasılık dağılımları ve hipotez testi ayrıntılı olarak
verilmektedir. Ek olarak, Ordinary Least Squares'in temel kavramları hem teorik hem de ampirik olarak genel iktisat teorisine dayalı örneklerle açıklanmaktadır. |
YBS 245 | Tedarik Zinciri Yönetimi ve Lojistik | Ders, öğrencilerin lojistik ve tedarik zinciri yönetiminin kavramsal yapısını, temel ilkelerini ve operasyonel süreçlerini, küresel tedarik zinciri ağ yapılarının tasarımını ve mevcut biçimleri anlamalarına odaklanır. Bu dersin amacı, öğrencilere tedarik zincirleriyle ilgili olası problemlerde çözüm yöntemlerinin nasıl kullanılacağına dair genel bir bakış sağlamaktır. |
YBS 251 | Pazarlama İlkeleri ve E-Ticaret | Bu ders, öğrencilere pazarlama, pazar araştırması, tüketici davranışı, fiyatlandırma stratejileri, pazarlama kanalları ve çeşitli promosyon yöntemleri yoluyla değer yaratmaya vurgu yaparak pazarlama işlevine genel bir bakış sağlar. Bu kurs, özel olarak bir ticari organizasyonda ve genel olarak toplumumuzda pazarlamanın rolünü daha iyi takdir etmenize ve anlamanıza yardımcı olacaktır. Ayrıca, öğrencilerin pazarlama teorileri, ilkeleri, stratejileri ve kavramları ile bunların nasıl uygulandığına ilişkin bilgilerini artırmak, firma içindeki pazarlama faaliyetlerini analiz etme fırsatları sağlamak. |
4. Dönem | ||
Ders Kodu | Ders Adı | Ders İçeriği |
ATA 102 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II | Yirminci yüzyılın uluslararası gelişmeleri bağlamında üniversite öğrencilerine Türkiye’nin yakın tarihini öğretmek. Türk İnkılabı Atatürkçülük ve Atatürk İlkeleri hakkında öğrencileri bilgilendirmek. Üniversite öğrencileri tarafından Türk İnkılabının çağdaşlaşma ve çağdaşlaşmanın taşıyıcısı olma hedef ve misyonunun benimsenmesini sağlamak |
TUR 102 | Türk Dili II | Bu dersin amacı; öğrencilere anlatma ve anlatımla ilgili temel becerileri kazandırmak, Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarını pekiştirmek, Türk şiiri hakkında düşünsel bilgilerine katkı sağlamak, Bir şiiri sunmada yararlı olacak konuşma yöntem ve tekniklerini öğrencilere kazandırmaktır. günlük yaşamda iş başvurusu, iş görüşmesi gibi profesyonel uygulamalarda ihtiyaç duyacakları konuşma becerilerini kazandırmak için proje veya hazırlıklı/hazırlıksız konuşma yapma. |
IYU 226 | İş Yeri Uygulaması II | İş yeri eğitimi kursunda gerçekleştirilen faaliyetler, adaylara deneyimli bir çalışan olmalarını sağlayacak çeşitli beceriler kazandıracaktır. Öğrencilerin geleceğin mesleğini anlama ve mesleği oluşturan yetkinlikleri kazanma yolundaki ilerlemeleri, kendileriyle yakın işbirliği içinde olan üniversite öğretim üyeleri ve işlerinde deneyim kazanmış uygulama eğitmenleri ve mentörler tarafından değerlendirilecektir. Öğrenciler bu dönemde yapacakları çalışmalarla iş yeri uygulamaları hakkında derinlemesine bilgi sahibi olacaklardır. Böylece iş hayatına dair daha derinlemesine gözlem ve analiz yapma imkanına sahip olacaklardır. |
GRS 222 | Girişimcilik ve Sosyal Etki II | Dersin amacı; öğrencileri dönem boyunca çeşitli etkinliklere katılmaya teşvik etmek, girişimcilik konusunda farkındalık yaratmak ve öğrencilerin girişimcilik yeteneklerine katkıda bulunmaktır. Ayrıca ders kapsamında öğrencilerin kendi konu alanlarındaki girişimci iş fikri geliştirme ve uygulama eksikliklerini analiz edebilmeleri amaçlanmaktadır. Dersin diğer bir amacı da öğrencilerin dönem sonunda girişimcilik proje önerilerine ve yeni iş fikirlerine katkı sağlamaktır. |
YBS 216 | İstatistik II | Bu ders öncelikle istatistiksel metodolojiye giriş, tanımlayıcı çıkarımsal istatistikler, değişkenler ve bunların ölçümü, verileri tablo ve grafiklerle tanımlama, olasılık dağılımlarına giriş, tahmin, anlamlılık testleri, basit doğrusal regresyon ve korelasyon gibi temel istatistik kavramlarını gözden geçirir. Daha sonra ders, çok değişkenli ilişkiler, çoklu regresyon modeli, iki yönlü ANOVA ve regresyon modellemesi, araştırmada çoklu regresyon kullanımı, doğrusal olmayan ilişkiler, olumsallık tabloları için uygunluk iyiliği testleri, faktör analizi ve yapısal eşitlik modellerini kapsar. Kuramsal bilgi ve kavramsal açıklamaların yanı sıra, bu dersin içeriği bilgisayar programı kullanılarak dersin pratik yönlerine büyük önem vermektedir. |
YBS 218 | Veri Tabanı Yönetim Sistemleri | Bu dersin amacı; öğrencilere veri tabanı tasarımı, veri tabanı kurulumu yapabilme ve veri tabanlarında sorgularla çalışabilme becerisi kazandırmaktır. |
YBS 220 | Sistem Analizi ve Tasarımı | Sistem analizi ve tasarımının teori ve pratiğini sunar. Konular arasında iş gereksinimlerinin belirlenmesi, kurumsal süreçlerin belgelenmesi, bilgi akışlarının analizi ve bilgi sistemlerinin yeniden yapılandırılması/tasarlanması yer alır. Takım projesi gerekli. |
YBS 214 | Bilgi Güvenliği | Bu ders bilgi güvenliği kavramlarına, yöntemlerine ve tekniklerine odaklanır. Konular, bilgi güvenliğinin doğası ve zorluklarını, politika ve güvenlik arasındaki ilişkiyi, bilgi güvenliğinin planlanması ve uygulanmasını, risk yönetimini, bilgi güvenliği standartlarını, bilgi güvenliği bakımını uygulama metodolojilerini ve teknolojilerini içerir. |
YBS 202 | Stratejik Yönetim ve İşletme Politikaları | Stratejik Yönetim ve İşletme Politikası dersi, öğrencilere stratejik yönetim ve yönetsel politika kavramları, teknikleri ve metodolojileri hakkında bir anlayış geliştirme, veri toplamak ve analiz etmek için gerekli kavramsal ve analitik becerileri geliştirme, rasyonel ve stratejik kararlar alma ve daha önce öğrenilen ve birikmiş bilgileri vaka analizleri yoluyla karmaşık iş problemleriyle başa çıkmak için bütünleştirme ve uygulama fırsatı sunmak üzere tasarlanmıştır. |
5. Dönem | ||
Ders Kodu | Ders Adı | Ders İçeriği |
IYU 325 | İş Yeri Uygulaması III | İş yeri eğitimi kursunda gerçekleştirilen faaliyetler, adaylara deneyimli bir çalışan olmalarını sağlayacak çeşitli beceriler kazandıracaktır. Öğrencilerin geleceğin mesleğini anlama ve mesleği oluşturan yetkinlikleri kazanma yolundaki ilerlemeleri, kendileriyle yakın işbirliği içinde olan üniversite öğretim üyeleri ve işlerinde deneyim kazanmış uygulama eğitmenleri ve mentörler tarafından değerlendirilecektir. Öğrenciler bu dönemde yapacakları çalışmalarla iş yeri uygulamaları hakkında derinlemesine bilgi sahibi olacaklardır. Böylece iş hayatına dair daha derinlemesine gözlem ve analiz yapma imkanına sahip olacaklardır. |
GRS 321 | Girişimcilik ve Sosyal Etki III | Dersin amacı; öğrencileri dönem boyunca çeşitli etkinliklere katılmaya teşvik etmek, girişimcilik konusunda farkındalık yaratmak ve öğrencilerin girişimcilik yeteneklerine katkıda bulunmaktır. Ayrıca ders kapsamında öğrencilerin kendi konu alanlarındaki girişimci iş fikri geliştirme ve uygulama eksikliklerini analiz edebilmeleri amaçlanmaktadır. Dersin diğer bir amacı da öğrencilerin dönem sonunda girişimcilik proje önerilerine ve yeni iş fikirlerine katkı sağlamaktır. |
YBS 301 | Yöneylem Araştırması | Bu dersin amacı; öğrencilere günümüz organizasyonlarında etkin bir yönetim için (problem çözme-karar verme) karar-destek aracı olarak doğrusal programlama ve matematiksel modellemenin kullanılmasını öğretmektir. |
YBS 305 | Nesneye Dayalı Programlama | Bu ders öğrencilere, sınıfların birbirleriyle nasıl etkileşim kurabileceğini, kodun tekrar kullanımının nasıl yapılabileceğini ve sınıfların çok biçimlilik özelliklerinin nasıl kullanılabileceğini öğretmeyi amaçlamaktadır. |
YBS 309 | Kurumsal Kaynak Planlama | Bu dersin amacı; kurumsal kaynak planlama sistemleri ile ilgili temel kavramları, ilgili teknolojiler ve iş süreçleri ile bağlantılı konuları, sistem seçimi, kurulumu ve yönetimine ilişkin yaklaşımları, temel modülleri ve bütünleşik diğer sistemler arasındaki ilişkiyi öğretmektir. |
YBS 457 | Web Tabanlı Uygulama Programlama | Bu ders, internet teknolojileri konusunda öğrenciye bilgi ve beceri kazandırmayı ve Web sayfası hazırlama tekniklerini öğretmeyi amaçlamaktadır. |
YBS 391 | Hukuka Giriş | Hukuka ilişkin temel kavramların bilgisine yer vererek hukuka ilişkin temel anlayışı oluşturmaktır. |
6. Dönem | ||
Ders Kodu | Ders Adı | Ders İçeriği |
IYD 326 | İş Yeri Deneyimi I | İş yeri deneyimi kursunda gerçekleştirilen faaliyetler, adaylara deneyimli bir çalışan olmalarını sağlayacak çeşitli beceriler kazandıracaktır. Öğrencilerin geleceğin mesleğini anlama ve mesleği oluşturan yetkinlikleri kazanma yolundaki ilerlemeleri, kendileriyle yakın işbirliği içinde olan üniversite öğretim üyeleri ve işlerinde deneyim kazanmış uygulama eğitmenleri ve mentörler tarafından değerlendirilecektir. Öğrenciler bu dönemde yapacakları çalışmalarla iş yeri uygulamalarına ilişkin derin bilgilerini uygulama fırsatı bulacaklardır. Böylece iş hayatıyla ilgili eylemlerinin etkilerini daha derinlemesine gözlemleme şansına sahip olacaklar. |
GRS 322 | Girişimcilik ve Sosyal Etki IV | Dersin amacı; öğrencileri dönem boyunca çeşitli etkinliklere katılmaya teşvik etmek, girişimcilik konusunda farkındalık yaratmak ve öğrencilerin girişimcilik yeteneklerine katkıda bulunmaktır. Ayrıca ders kapsamında öğrencilerin kendi konu alanlarındaki girişimci iş fikri geliştirme ve uygulama eksikliklerini analiz edebilmeleri amaçlanmaktadır. Dersin diğer bir amacı da öğrencilerin dönem sonunda girişimcilik proje önerilerine ve yeni iş fikirlerine katkı sağlamaktır. |
YBS 356 | Araştırma Yöntemleri ve Yayın Etiği | |
YBS 304 | Proje Yönetimi | Proje Yönetimi ile ilgili temel bilgileri öğrencilere aktarmak ve bu ilkeler çerçevesinde geliştirecekleri proje fikirlerini hayata geçirecek şekilde öğrencileri yönlendirmektir. Dünyadaki Proje Yönetimi ile ilgili mevcut uygulamalar ve proje yönetiminin küresel boyuttaki yerini ve önemini aktarmaktır. Bununla birlikte; öğrencilere ayrıca İş Modeli Geliştirme Uygulamaları anlatılarak proje fikirlerinin hayata geçirilmesiyle proje fikrinin girişimcilik yönünde bir değer yaratması sağlanacaktır. |
YBS 306 | Yazılım Geliştirme Süreçleri | Bu derste öğrencinin yazılım geliştirme süreçlerine aşina olması, yazılım mühendisliğinin temel terminolojilerini öğrenmesi ve böylece işbirliğinde dil bariyeri yaşamaması, modelleme gösterimlerini anlama, ihtiyaç mühendisliği aşamalarını ve temellerini bilmesi ve yazılım proje yönetimi tekniklerinin temellerini bilmesinin sağlanması amaçlanmaktadır. |
YBS 308 | Veri Analizi | Bu dersin amacı, denetimsiz ve denetimli öğrenmede kullanılan temel kavramların veri analizinde tanıtılmasıdır. İstatistik ve olasılıktaki temel kavramları sunar ve iş sorunlarına çözüm bulmak için büyük verilerden çıkarımların nasıl etkili bir şekilde temizleneceğini, analiz edileceğini ve çıkarılacağını gösterir. İstatistiksel akıl yürütme, problem çözme, bilgisayar uygulamaları ve sonuçların yorumlanması üzerinde durulacaktır. |
YBS 310 | Finansal Yönetim | Bu dersin amacı, hızla büyüyen, değişen ve küreselleşen dünya ekonomilerinde finansal piyasaların çalışma prensiplerini incelemek ve öğrencilere bu piyasalarda ve şirketlerde kariyerleri boyunca etkin yönetim ve analiz becerileri kazanmaları için gerekli teorik ve pratik altyapıyı sağlamaktır. Aynı zamanda ekonomide finansal piyasaları ve finansal araçları şekillendiren temel kavramlar ile şirketlerde risk yönetimi ve yatırım kararlarında dikkat edilmesi gereken teorik ve pratik temel kavramları incelemektir. |
YBS 392 | Bilişim Hukuku | Bu dersin amacı, bilişim sistemleri ve teknoloji aracılığıyla veya bilişim sistemleri üzerinde gerçekleştirilen eylem ve işlemlerin hukuki altyapısı ile bilişim ve teknolojiye bağlı olarak ortaya çıkan uyuşmazlıklar ve suç tiplerinin hukuki sonuçlarını incelemek, hak ve sorumlulukları değerlendirmektir. Öğrencilerin dersin amacı doğrultusunda bilişim alanında ortaya çıkan sorunlara birçok açıdan bakabilmesi sağlanmaktadır. |
7. Dönem | ||
Ders Kodu | Ders Adı | Ders İçeriği |
IYD 425 | İş Yeri Deneyimi II | İş yeri deneyimi kursunda gerçekleştirilen faaliyetler, adaylara deneyimli bir çalışan olmalarını sağlayacak çeşitli beceriler kazandıracaktır. Öğrencilerin geleceğin mesleğini anlama ve mesleği oluşturan yetkinlikleri kazanma yolundaki ilerlemeleri, kendileriyle yakın işbirliği içinde olan üniversite öğretim üyeleri ve işlerinde deneyim kazanmış uygulama eğitmenleri ve mentörler tarafından değerlendirilecektir. Öğrenciler bu dönemde yapacakları çalışmalarla iş yeri uygulamalarına ilişkin derin bilgilerini uygulama fırsatı bulacaklardır. Böylece iş hayatıyla ilgili eylemlerinin etkilerini daha derinlemesine gözlemleme şansına sahip olacaklar. |
GRS 421 | Girişimcilik ve Sosyal Etki V | Dersin amacı; öğrencileri dönem boyunca çeşitli etkinliklere katılmaya teşvik etmek, girişimcilik konusunda farkındalık yaratmak ve öğrencilerin girişimcilik yeteneklerine katkıda bulunmaktır. Ayrıca ders kapsamında öğrencilerin kendi konu alanlarındaki girişimci iş fikri geliştirme ve uygulama eksikliklerini analiz edebilmeleri amaçlanmaktadır. Dersin diğer bir amacı da öğrencilerin dönem sonunda girişimcilik proje önerilerine ve yeni iş fikirlerine katkı sağlamaktır. |
YBS 415 | Şirket İnşaası ve Tasarımı | |
YBS 407 | Karar Destek Sistemleri | Bu dersin amacı; öğrencilerin bir karar destek sisteminin aşamalarını bilmelerini, karar verme sürecini anlamalarını, çok kriterli karar verme tekniklerini kullanarak modellemelerini, iş zekası ve iş analitiği bileşenlerini anlayarak iş analitiği uygulamaları geliştirmelerini sağlamaktır. |
YBS 405 | Bilgisayar Ağları | Bu dersin temel amacı aşağıdaki kavramlar hakkında beceri kazandırmaktır: Bilgisayar ağlarına giriş, ağ programlama, ağ güvenliği ve internet, HTTP, FTP, SMTP, DNS, Soket programlama; istemci/sunucu modeli; eşler arası ağ, TCP ve UDP, IP ve İnternet yönlendirme, Hata kontrolü ve çoklu erişim, Ethernet ve kablosuz ağlar, Yerel alan ağları. |
YBS 451 | Yazılım Süreç Yönetimi | Dersin amaçları şunlardır: • Yazılım süreci olgunluğunun önemini öğrenmek ve ilgili kavramları anlamak. • Proje ve süreç yönetimi ile ilgili olarak bir yazılım organizasyonu içindeki belirli rolleri anlamak • Temel altyapı yeterliliklerini anlamak (örn. süreç modelleme ve ölçüm) • Proje planlamanın, proje yönetiminin, kalite güvencesinin ve süreç yönetiminin temel adımlarını ve bunların ilişkilerini anlamak |
8. Dönem | ||
Ders Kodu | Ders Adı | Ders İçeriği |
IYD 426 | İş Yeri Deneyimi III | İş yeri deneyimi kursunda gerçekleştirilen faaliyetler, adaylara deneyimli bir çalışan olmalarını sağlayacak çeşitli beceriler kazandıracaktır. Öğrencilerin geleceğin mesleğini anlama ve mesleği oluşturan yetkinlikleri kazanma yolundaki ilerlemeleri, kendileriyle yakın işbirliği içinde olan üniversite öğretim üyeleri ve işlerinde deneyim kazanmış uygulama eğitmenleri ve mentörler tarafından değerlendirilecektir. Öğrenciler bu dönemde yapacakları çalışmalarla iş yeri uygulamalarına ilişkin derin bilgilerini uygulama fırsatı bulacaklardır. Böylece iş hayatıyla ilgili eylemlerinin etkilerini daha derinlemesine gözlemleme şansına sahip olacaklar. |
YBS 400 | Mezuniyet Projesi | Bu dersini amacı, öğrencilere akademik programları boyunca edindikleri bilgi ve becerileri gerçek dünyadaki bir probleme veya projeye uygulama fırsatı sunmaktır. Ders, öğrencilerin akademik hayattan profesyonel hayata geçişlerine hazırlanmalarına yardımcı olmak için tasarlanmıştır. |